‘Consumenten negatief gestemd’

Het vertrouwen dat consumenten hebben in hun eigen portemonnee is niet al te best. Uit de Budget Barometer, die ING komend jaar elk kwartaal in het Algemeen Dagblad presenteert, blijkt dat de graadmeter uitkomt op 86. Dat betekent dat er meer pessimisten dan optimisten zijn.

“Het valt ons op dat Nederlanders negatief zijn gestemd”, zegt Hans Hagenaars, directielid van ING. “Per saldo zijn de meeste mensen er in het nieuwe jaar op vooruit gegaan en ook vielen de prijzen in januari gemiddeld 0,8 procent lager uit dan in oktober.”

“Misschien komt het doordat de prijzen in 2008 behoorlijk zijn gestegen. En die stijging zit wellicht nog tussen de oren”, aldus Charles Kalshoven, hoofdeconoom van ING, over het pessimisme.” De meevallers springen volgens Kalshoven bovendien minder in het oog. “Kleding is goedkoper geworden. Het is altijd uitverkoop in januari, maar nu waren de prijzen nog lager. Misschien is dat niet iedereen opgevallen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!