Producenten spelen volop in op de groeiende behoefte aan levensmiddelen die een bijdrage leveren aan de gezondheid. In supermarkten worden steeds meer light-producten geïntroduceerd. Ook promoten supermarkten massaal gezond eten en bewegen. Dit blijkt uit cijfers van het Erasmus Food Management Instituut (EFMI).
Ook uit de praktijk blijkt dat producten met echte toegevoegde waarde ‘zichzelf’ verkopen en dat daarbij de prijs een minder belangrijke rol speelt: 78 procent van de ondervraagde consumenten is bereid meer te betalen voor dit soort producten en 46 procent koopt dat ook regelmatig light-producten. Dieetproducten en suikervrije voeding worden door een kleine twintig procent van de ondervraagden gekocht.
Het Voedingscentrum is ervan overtuigd dat met het aanpassen van producten veel gezondheidswinst te behalen is. Voor de smaak maakt het nauwelijks verschil, terwijl voor consumenten de gezonde keuze gemakkelijker wordt gemaakt.
Supermarkten 'zien het ‘licht'
Gepubliceerd op 26 februari 2009 om 00:00
Reacties 0