Ahold doet het goed

Supermarktconcern Ahold heeft in de laatste drie maanden van het jaar een nettowinst geboekt van 285 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 365 miljoen euro, zo maakte het concern maandag bekend. De behaalde resultaten liggen hoger dan de verwachting van analisten.

In het vierde kwartaal van 2007 bedroeg de nettowinst 262 miljoen euro en het bedrijfsresultaat 253 miljoen euro. Dat was nog inclusief het inmiddels verkochte onderdeel Schuitema. In heel 2008 boekte het supermarktconcern, bekend van de Albert Heijn-winkels, een nettowinst van 1,1 miljard euro. Die is fors lager (63 procent) dan een jaar eerder, maar toen zaten winsten van afgestoten onderdelen in het resultaat.

Ahold's Supermarktketen Albert Heijn heeft vorig jaar voor het eerst de omzetgrens van negen miljard euro doorbroken. De ombouw van C1000-supermarkten en een identieke groei van 9,2 procent waren de motoren achter de toename.

De totale omzetstijging over 2008 bedroeg 12,9 procent, waarbij een bedrijfsresultaat van 648 miljoen euro werd gerealiseerd. Dat is een toename van 75 miljoen euro, onder meer door lagere pensioenlasten. Albert Heijn noteerde in het slotkwartaal van vorig jaar een omzet van 2,2 miljard euro, een toename van 11,6 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!