Coca-Cola investeert in China

Coca-Cola gaat twee miljard dollar, bijna 1,6 miljard euro, investeren in onder meer fabrieken en onderzoekscentra in China. Zo komt in Shanghai een innovatie- en technologiecentrum waar zeshonderd mensen komen te werken. Dat maakte de Amerikaanse drankenfabrikant vrijdag bekend.

China is voor Coca-Cola nu de op twee na grootste afzetmarkt. De nieuwe investering moet de groei verder stimuleren, aldus het bedrijf. Coca-Cola gaat ook geld steken in innovatie, marketing en distributie.

Coca-Cola is sinds 1979 actief in China en heeft naar eigen zeggen tot nu toe 1,6 miljard dollar geïnvesteerd in het land. De nieuwe uitgaven van twee miljard dollar staan los van de plannen van het bedrijf voor de overname van China Huiyuan Juice Group, waarvoor Coca-Cola 2,4 miljard dollar heeft geboden. De overname moet nog worden goedgekeurd door de Chinese autoriteiten. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!