Elektronica-retailer BCC heeft gisteren haar nieuwe flagshipstore geopend. In deze pilotwinkel, die te vinden is in winkelgebied The Wall naast de A2 bij Utrecht Leidse Rijn, test BCC een nieuw concept.
“In deze formule lopen we vooruit op de belangrijke ontwikkeling dat consumenten huishoudelijke apparaten en consumentenelektronica weer vaker in een fysieke winkel zullen kopen, in plaats van online”, vertelt Erik Jansen, marketingmanager van BCC. “Deze ‘anti-trend’ werd zo’n twee jaar geleden zichtbaar in de VS en zal naar verwachting ook in ons land een grote vlucht nemen. Consumenten willen een product weer eerst zelf zien en voelen voordat ze het kopen en zich daarbij persoonlijk laten adviseren”, aldus Jansen. “Het is vanuit onze sterke servicegedrevenheid niets minder dan een logische stap om onze formule daar als eerste elektro-retailer in Nederland nu al op in te richten.”
Bezoekers van de nieuwe winkel maken kennis met de opvallende‘Groenestekker Wand’. “Die is meer dan acht meter breed en bijna drie meter hoog en is zo ongeveer het eerste dat je ziet als je binnenkomt,” zegt Jansen. “We weten uit eigen ervaring en recent onderzoek dat veel consumenten eigenlijk niet goed beseffen hoeveel energie ze verbruiken, maar dat ze doorgaans graag bereid zijn daar iets aan te doen. Bij de Groenestekker Wand krijgen onze bezoekers informatie over het milieu, kunnen ze hun kennis over energiebesparingmogelijkheden testen en worden de meest energiezuinige apparaten uitgestald.” De wand, die is ontwikkeld in samenwerking met WWF en andere partners, zal de komende periode in nog ruim 30 andere vestigingen van BCC worden geplaatst.
BCC The Wall telt een vloeroppervlakte van 2200 m2. Bezoekers lopen in de winkel langs verschillende thematische ‘belevingswerelden’, waar telkens productinnovaties worden getoond en demonstraties kunnen worden gegeven.
BCC opent nieuw concept
Gepubliceerd op 13 maart 2009 om 00:00
Reacties 0