De British Retail Consortium is het niet eens met de uitkomst van een rapport van consumentengroep Which?. Dit rapport meldt dat de hoge verkoopprijzen van met name groente en fruit een drempel vormen tot gezond eten. Volgens Which? is dat de schuld van retailers, die hierdoor aanzetten tot obesitas.
Andrew Opie van BRC vindt dit nonsens. “Met dit rapport ontmoedigt Which? consumenten om gezonde keuzes te maken als het om voeding gaat.” Volgens hem spelen retailers al jarenlang een leidende rol in het aanbieden van gezonde producten. Ook geven zij informatie zodat klanten een betere en gezonde keus maken. Prijs is daarbij geen obstakel. Dit wordt gestaafd door consumentenonderzoek van Food Standards Agency’s dat aantoont dat er geen link is tussen inkomen en eetpatronen.
BRC wijst er op dat foodretailers vers juist vaak in de aanbieding hebben. “Daarnaast hebben zij de samenstelling van producten gewijzigd, door bijvoorbeeld minder zout te gebruiken en meer informatie te geven over de ingrediënten”, aldus Opie.
'Britse retail zet niet aan tot obesitas'
Gepubliceerd op 16 maart 2009 om 00:00
Reacties 0