Helft consumenten blijft merkproducten kopen

Ondanks de economische situatie blijft de helft van de Nederlandse consumenten merkproducten kopen. Dat blijkt uit een onderzoek dat in september is uitgevoerd door InSites Consulting in België, Nederland en Groot-Brittannië, meldt Adformatie.nl.

Eén op de drie Nederlandse consumenten geeft wel aan dat ze in het komende jaar meer witte producten zal aanschaffen. De keuze voor een merk of wit product hangt af van de productcategorie. De helft van de Nederlandse consumenten koopt merken, vooral in de categorieën alcoholische drank, persoonlijke hygiëne en soft drinks.

Vierentwintig procent koopt witte producten, vooral melk en diepvriesgroenten of groenten in blik. Nederlandse consumenten vinden dat witte producten een goede prijs/kwaliteit verhouding bieden.

In België zijn de resultaten gelijk aan Nederland, in Groot-Brittannië geeft zelfs 44 procent van de consumenten aan merkproducten te blijven kopen.

Een kanttekening bij het onderzoek is dat het al in september 2008 is uitgevoerd. In totaal hebben 900 consumenten en 250 marketeers deelgenomen aan het online onderzoek. De cijfers zijn representatief voor de internetpopulatie van elk land, en dit naar leeftijd (18-65) en geslacht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!