Frans concept Merci nu al een hype

In Parijs is afgelopen week het nieuwe concept Merci geopend. Merci is winkel, warenhuis, café, bloemenzaak, leeshoek en stichting voor het goede doel ineen en is nu al een hype. “Wat je hier ziet is een weerspiegeling van de huidige levensstijl van de consument van nu”, meent artistiek leider Daniel Rozensztroch. “Vroeger kocht een vrouw alleen Dior. Nu winkelt ze ook bij H&M. In huis combineren mensen modern design met authentieke oude objecten. Eclectisch winkelen wordt dit al genoemd.”

Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat centraal in de winkel. De aangeschafte items gaan mee in gerecyclede tassen, de bloemen en planten zijn seizoensgebonden en de winst die gemaakt wordt op de verkochte kledinglijnen gaat naar een speciaal fonds voor het goede doel. Modedesigners die meewerken aan Merci zijn onder meer Stella McCartney en Paul Smith.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!