In Parijs is afgelopen week het nieuwe concept Merci geopend. Merci is winkel, warenhuis, café, bloemenzaak, leeshoek en stichting voor het goede doel ineen en is nu al een hype. “Wat je hier ziet is een weerspiegeling van de huidige levensstijl van de consument van nu”, meent artistiek leider Daniel Rozensztroch. “Vroeger kocht een vrouw alleen Dior. Nu winkelt ze ook bij H&M. In huis combineren mensen modern design met authentieke oude objecten. Eclectisch winkelen wordt dit al genoemd.”
Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat centraal in de winkel. De aangeschafte items gaan mee in gerecyclede tassen, de bloemen en planten zijn seizoensgebonden en de winst die gemaakt wordt op de verkochte kledinglijnen gaat naar een speciaal fonds voor het goede doel. Modedesigners die meewerken aan Merci zijn onder meer Stella McCartney en Paul Smith.
Frans concept Merci nu al een hype
Gepubliceerd op 18 maart 2009 om 00:00
Reacties 0