Heineken-proeverijen in supers op lange baan

Bierbrouwer Heineken schort de plannen voor proeverijen in supermarkten voorlopig op. Heineken wilde er zijn nieuwe ciders aan de man brengen, maar gaat nu eerst met de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) in overleg over de regelgeving. Dit meldt supermarktnieuwsblad Distrifood in haar jongste editie.

Met de proeverijen wil Heineken de nieuwe cidermerken Jilzz en Strongbow Gold promoten. De VWA struikelt hierover omdat proeverijen in supermarkten verboden zijn. “Het mag alleen op plaatsen met een horecavergunning”, aldus Astrid Bergman van de VWA. “In supermarkten mogen geen geopende verpakkingen van alcoholische dranken aanwezig zijn. De wet is hierin heel duidelijk.”
Woordvoerder Peter Everts van Heineken laat weten dat ze hierover met de VWA in gesprek gaan. “Wanneer je kijkt naar de dagelijkse praktijk in wijngroothandels en slijterijen, dan moet dat in supermarkten ook mogelijk zijn. Het gaat hier niet om sampling van kleine flesjes, maar om het proeven van zeer kleine beetjes.”


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!