De online mediawinkel trok vorig jaar meer dan twee miljoen klanten die gemiddeld tussen de vijf en zes aankopen deden. “Het blijft bijzonder dat klanten onze inspanningen zo waarderen”, zegt Bol.com-directeur Daniël Ropers in een reactie op de prijs. “Begrijpen wat je klanten willen en belangrijk vinden en op alle fronten gewoonweg goede service leveren is waar we als bol.com in willen excelleren.”
Uit het consumentenonderzoek, uitgevoerd door Q&A Research en Consultancy, kwamen in totaal zeventien webwinkels uit elf categorieën als winnaars uit de bus. Kijk voor het complete overzicht op thuiswinkel.org
Naast de publieksprijzen zijn gisteren drie vakprijzen uitgereikt. Wehkamp sleepte de Thuiswinkel Award in de wacht, de Starter Award ging naar Eco-Logisch.nl en de webwinkel Luisterrijk.nl kon de Innovatie Award op haar naam schrijven.
Wehkamp heeft volgens juryvoorzitter Eduard de Wilde gewonnen omdat de webwinkel ‘internet echt begrijpt’. “Wehkamp laat zien dat het internet begrijpt door de manier waarop Wehkamp partnerships inricht en activiteiten in het internet ecosysteem ontplooit.” De jury heeft met name gekeken naar twee aspecten. “Het eerste was het niveau van de inrichting van de thuiswinkel. Het is tenslotte een Thuiswinkel Award. Ten tweede is gekeken of er in 2008 sprake was van een bijzondere prestatie. Wehkamp heeft een groot risico genomen door zijn primaire distributiekanaal drastisch te reorganiseren. Dat de klant dit waardeert, komt tot uiting in de groeicijfers.”
Reacties 0