Unilever mindert met zout

Unilever wil de komende jaren de hoeveelheid zout in vrijwel haar gehele assortiment van 22 duizend producten verlagen. Het doel is om voor eind 2010 het zoutgehalte in de producten te verlagen zodat een dagelijkse inname van zes gram zout per persoon mogelijk is. Dat zei Gaby Vreeken, vice president marketing van Unilever Benelux tijdens een persbijeenkomst.

Een verdere verlaging moet het mogelijk maken om eind 2015 de zoutinname te beperken tot 5 gram per dag, zoals is aanbevolen door de wereldgezondheidsorganisatie WHO. “Het past in de Vitaliteitsmissie van Unilever om een lagere zoutinname na te streven. Het is een ambitieus plan, maar het kan en het moet echt gebeuren”, aldus Vreeken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!