Omzet muziek in tien jaar tijd gehalveerd

De wereldwijde muziekverkoop is vorig jaar met ruim acht procent gekrompen. Daarmee is de omzet van de muziekindustrie in tien jaar ruim gehalveerd, van 37 miljard naar achttien miljard euro. Dat blijkt uit de jaarcjfers die de IFPI, de organisatie die grote merken als Sony, EMI en Universal Music Group vertegenwoordigt.

De omzetdaling in de VS was met achttien procent het scherpst. Alleen Azië, waar digitale muziek een groter marktaandeel heeft, boekte een procent winst.

Wereldwijd blijft de verkoop van fysieke producten als vinyl en cd’s afnemen, terwijl de groei in digitale muziekdragers als mp3’s en ringtones de afname onvoldoende compenseert.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!