Heineken denkt aan sterke drank

Heineken denkt na over een eigen merk wodka, gin of whisky. Dat zegt topman Philip de Ridder van Heineken Nederland tegenover De Telegraaf. Hij is hiertoe in gesprek met zijn directie.

De brouwer stelt meerdere redenen te hebben voor een eigen merk sterke drank. Zo daalt de bierconsumptie per hoofd van de bevolking al een kwart eeuw en zorgde de ’ het vorig jaar ingestelde rookverbod voor en slecht afgelopen kwartaal in de horeca, stelt De Ridder.

Ook in de retail, waar Heineken zeventig procent van zijn omzet vandaan haalt, kende het jaar een slechte start. “De accijns werd verhoogd, waardoor een kratje 0,55 eurocent duurder werd. Daarbovenop kwam een aangekondigde prijsverhoging van ons.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!