Het Amsterdamse straatvoetbalmerk Monta wil de wereldwijde nummer één onder straatvoetballers worden. Het bedrijf denkt te profiteren van de jarenlange marketinginvesteringen.
Dankzij de reclames met oud-Ajacied Edgar Davids wordt Monta - Surinaams voor voetbalschoen - ook wel het merk van Davids wordt genoemd. Of Davids ook financier is van het bedrijf, wil Monta-directeur Hans Goedoen niet kwijt. Volgens Goedoen, een geboren Amsterdammer van Surinaamse afkomst, is het namelijk veel belangrijker dat straatvoetballers zich identificeren met zijn merk.
“Dat kan via Edgar Davids. Davids is de personificatie voor alles wat met straatvoetbal te maken heeft. Hij is rauw, echt, geen meeprater. Dat is de cultuur van straatvoetballers”, zegt Goedoen in Het Financieele Dagblad.
Goedoen is inmiddels vijf jaar bezig met Monta. Met de verkoop van schoenen, kleding en ballen in twintig landen haalt Monta een omzet van ongeveer acht miljoen euro. De financiële cijfers zijn momenteel echter slechts bijzaak, aldus Goedoen. “Eerst moet het merk ijzersterk staan. Daarna ga ik me volledig richten op de wereldwijde distributie.”
Straatvoetbalmerk wil scoren met Davids
Gepubliceerd op 28 april 2009 om 00:00
Reacties 0