Apple en Philips komen als beste uit de bus bij de MediaAwards 2009. Dat maakte Media Markt afgelopen vrijdag bekend op basis van zijn jaarlijkse consumentenonderzoek naar de beste elektronicamerken en -producten.
In de afgelopen drie maanden zijn ruim 200 duizend beoordelingen binnen de verschillende categorieën uitgebracht. Uit het onderzoek, uitgevoerd door Q&A Research, blijkt dat consumenten hun producten vooral op basis van kwaliteit, prijs-kwaliteitverhouding en gebruiksvriendelijkheid uitkiezen.
Van de MediaAwards voor elektronicaproducten is de Samsung LE 52A656 LCD tv de winnaar in de categorie Mooiste Design. In de categorie Beste innovatie, Hoogste gadgetgehalte valt Apple in de prijzen met de Apple iPhone 3G. Daarnaast zijn er prijzen voor TomTom Go930 en de Nintendo Wii voor respectievelijk het Nuttigste elektronicaproduct en het Meest gebruiksvriendelijke product.
Bij de prijs voor het favoriete merk beoordelen de consumenten de genomineerde merken op kwaliteit, prijs, innovatie en design. Philips komt als het meest betrouwbare, innovatieve en gebruiksvriendelijke merk uit de bus. Nederlanders beschouwen Apple als het coolste en Sony als het beste merk.
“De MediaAwards geven een stem aan onze klanten. Het is het enige onderzoek naar elektronicamerken en -producten in Nederland waarbij alleen de mening van de consument telt”, aldus Joost Christiani, hoofd marketing Media Markt.
Apple en Philips grote winnaars bij MediaAwards
Gepubliceerd op 28 april 2009 om 00:00
Reacties 0