Multifunctionele cosmetica dankzij crisis

De economische malaise heeft geleid tot ‘efficiëntere’ cosmetica. Dat blijkt uit onderzoek van het bureau Mintel, waarover Knack bericht. De economische crisis zou cosmeticabedrijven dwingen creatief te zijn en zich aan te passen aan de eisen die vrouwen in deze tijd stellen. Vooral producten die meerdere doelen dienen zouden om die reden hoge ogen gooien.

Deze multifunctionele verzorgingsproducten zijn goedkoper omdat voor hetzelfde geld meerdere producten gekocht worden. Te denken valt hierbij aan een dagcrème die de huid tegelijkertijd camoufleert of een mascara die tegelijkertijd de wimpers verzorgt.

Naast deze ‘intelligente’ make-up, stijgen ook producten die eenvoudig zijn in het gebruik in populariteit. Een op de vier producten die dit jaar nog op de markt gebracht werden, claimden dit gebruiksgemak. Het onderzoeksbureau verwacht dat multifunctionele cosmetica en gebruiksvriendelijke producten in de toekomst beter zullen scoren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!