Marktplaats.nl steeds populairder

Markplaats is als merk relevanter geworden in deze tijd van recessie. Handel in tweedehands spullen neemt toe en ook de nieuwe diensten die worden aangeboden op de site maken het merk sterker. Dit blijkt uit onderzoek van merkenadviesbureau Consult Brand Strategy.

Samen met BrandAsset™ Valuator, ’s werelds grootste merkenonderzoek, worden jaarlijks ruim duizend merken vergeleken op onder meer merksterkte. De advertentiesite Marktplaats.nl steeg dit jaar van de 28e naar de 5e plek en heeft volgens consumenten een duidelijkere visie en een authentieker en betrouwbaarder imago gekregen.

Google is voor het tweede jaar op rij het sterkste merk van Nederland en wordt op de voet gevolgd door CliniClowns. Beide merken worden gezien als erg vooruitstrevend en betrouwbaar. De Zweedse woongigant IKEA staat op de derde plaats. Het sterke merk met de voordelige prijssetting spreekt een breed publiek aan. Ook de merken Coca-Cola, Senseo en LEGO hebben een plaats in de top tien veroverd.

Dalers in het onderzoek zijn de categorieën schoonmaakmiddelen, cosmetica, deodorant, shampoo en mondverzorging. Ook de categorieën diepvriesvoeding en voeding in blik en glas dalen opvallend genoeg. Blijkbaar zet de behoefte aan gezonde voeding door, ondanks de kleinere beurs van veel consumenten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!