Puma ziet winst flink kelderen

Puma heeft in het eerste kwartaal 95 procent minder winst gemaakt dan dezelfde periode een jaar eerder. Door een reorganisatie kwam de winst de eerste drie maanden van dit jaar uit op op 5,6 miljoen euro, tegenover ruim 90 miljoen euro vorig jaar. Dat maakte de sportkledingfabrikant vrijdag bekend, aldus De Financiële Telegraaf.

Om de wereldwijde recessie te doorstaan, sluit Puma dit jaar onrendabele winkels. Daarnaast schort het concern geplande investeringen op en worden contracten met bekende sporters aangepast. De reorganisatie kostte in de eerste drie maanden van dit jaar 110 miljoen euro.

Het bedrijfsresultaat, waarin de reorganisatiekosten niet worden meegerekend, daalde met negen procent tot 114 miljoen euro. De omzet daalde met een 0,5 procent tot 737,7 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!