Het is voor bedrijven in crisistijd het slimst de consument met foldertjes te bestoken. Dat blijkt uit onderzoek van Frank Quix dat vandaag wordt gepresenteerd tijdens de ‘Nationale Dag van de Brievenbusreclame’.
"Folders zijn bijna net zo effectief als tv-spotjes, maar een stuk goedkoper. Ondernemingen die moeten bezuinigen, maar toch reclame willen maken adviseer ik: doe dat via brievenbusreclame", vertelt Quix.
Nederlanders kijken jaarlijks meer dan 1100 uur per jaar tv en bladeren ‘slechts’ 44 uur door de folders. Dat onderscheid wordt deels teniet gedaan doordat de folders voor honderd procent uit reclame bestaan; zodra de consument er naar kijkt heb je ‘beet’. Op tv is dat niet zo. Daar bestaat niet meer dan zeven procent van de zendtijd uit reclame. Bovendien blijkt dat consumenten brievenbusreclame meer waarderen dan tv-reclame.
Quix: "26 procent vindt tv-reclame leuk, maar 46 procent noemt het irritant. Terwijl folders door bijna 33 procent leuk worden gevonden en slechts 11,5 procent ze irritant vindt.’’ Internetreclame scoort het slechtst. Meer dan de helft van de Nederlanders vindt die ‘irritant’. Advertenties in kranten worden milder beoordeeld. De meeste mensen staan daar ‘neutraal’ tegenover.
'Gouden tijd voor reclamefolder'
Gepubliceerd op 12 mei 2009 om 00:00
Reacties 0