Met een landelijke advertentiecampagne in de VS is McDonald’s een ‘koffieoffensief’ begonnen. De actie moet de McCafé extra onder de aandacht brengen. Amerikaanse media spreken van het begin van een koffieoorlog met Starbucks.
De McCafé staat al een jaar op het menu van de fastfoodketen, maar het product wordt nu voor het eerst serieus onder de aandacht gebracht. In de campagne wordt de confrontatie met Starbucks niet gemeden. ‘Vier dollar is stom’ luidt de tekst op grote reclameborden van McDonald’s in onder andere Starbucks’ thuishaven Seattle. Hiermee verwijst de fastfoodgigant naar de hoge prijzen bij de koffieketen.
Topman Howard Schultz van Starbucks heeft nu de tegenaanval geopend, aldus het Financieele Dagblad. Hij kondigde prijsverlagingen aan van sommige drankjes en zegt het publiek ‘te gaan wapenen met feiten over echte koffie’. Om die reden heeft Starbucks ook een nieuwe reclameslogan: ‘Pas op voor een goedkopere kop koffie. Je betaalt er een prijs voor.’
McDonald’s opent aanval op Starbucks
Gepubliceerd op 14 mei 2009 om 00:00
Reacties 0