Parfumerieketen Mooi timmert flink aan de weg. De keten voorziet forse groei in vestigingen op stationslocaties. “Ik verwacht dat we eind 2010 veertig winkels hebben, en die groei moet deels komen uit een overeenkomst met de NS om op de belangrijke stations winkels van Mooi neer te zetten”, verklaart mede-oprichter Don Kouwenhoven tegenover Z24.nl.
“Onze merkbekendheid zal omhoog schieten als we op de grote treinstations zitten. Nu hebben we nog niet echt landelijke dekking.” Mooi opent dit jaar op Amsterdam CS en in Leiden en volgend jaar in Den Haag. “Maar dat worden er wellicht meer", aldus Kouwenhoven.
Ook gaat de parfumerieketen kijken naar eventuele uitbreiding in het buitenland. Kouwenhoven: “Hoewel er wel interesse is vanuit het buitenland, denk ik niet dat het economische klimaat ernaar is om die stap nu te zetten.”
Kansen ziet Kouwenhoven vooral in Oost-Europa. "Dat zijn de landen waar stappen gemaakt kunnen worden. Cosmetica staat er nog in de beginfase, de vrouwen hebben daar een heel andere manier van opmaken. Ik kan me voorstellen dat ons concept daar ook aanslaat. In landen als Duitsland en Frankrijk zijn Douglas en Sephora al heel groot, daar zie ik ons minder snel voet aan de grond krijgen."
Mooi Parfumerie zet in op groei
Gepubliceerd op 19 mei 2009 om 00:00
Reacties 0