Moberg: “Voortdurende aandacht voor onze klanten tijdens onze Road to Recovery"
Gepubliceerd op 29 maart 2005 om 00:00
“De Road to Recovery-strategie van Ahold verloopt voortvarend. In 2004 en in het bijzonder in het vierde kwartaal boekten wij goede vooruitgang. Zoals we hadden verwacht, kwam deze vooruitgang niet tot uitdrukking in een verbetering van de operationele resultaten in 2004, maar we zullen te zijner tijd de vruchten van onze inspanning plukken. We gaan door met het neerleggen van een sterk en gezond financieel fundament. We brengen de middelen bijeen om te investeren in de groei van onze winkels, distributiecentra, systemen en mensen zodat wij onze strategie kunnen verwezenlijken voor onze klanten, medewerkers en aandeelhouders. We richten ons meer op onze klanten, zodat we ons aanbod en de prijzen beter kunnen differentiëren. Wij denken dat aandacht voor de klant en operationele slagvaardigheid cruciaal zijn als we succes op lange termijn willen realiseren in een branche die zich kenmerkt door toenemende concurrentie”, aldus Ahold topman Moberg in een persbericht bij de presentatie van de jaarcijfers. De netto-omzet in 2004 (53 weken) bedroeg EUR 52,0 miljard, een daling met 7,3% vergeleken met 2003 (52 weken). De groei van de netto-omzet exclusief wisselkoerseffecten en de invloed van desinvesteringen bedroeg 3,3% in 2004. Het bedrijfsresultaat werd negatief beïnvloed door de bijzondere verliezen op desinvesteringen en door het resultaat op de doorverkoop van 10% van de aandelen in ICA. Het bedrijfsresultaat verbeterde door een lager verlies van U.S. Foodservice en lagere kosten van externe adviseurs.
Reacties 0