Grotere winkelcentra moeten servicekostencommissies krijgen. Daarvoor pleiten de grote winkelketens, vastgoedmanagementorganisaties en institutionele vastgoedbeleggers, zo meldt de Raad Nederlandse Detailhandel op zijn website.
Het is één van de aanbevelingen in de leidraad voor servicekosten in winkelcentra zoals die gepubliceerd is door de Raad Nederlandse Detailhandel, Vastgoedmanagement Nederland en IVBN is gepubliceerd.
Met deze leidraad wordt door de initiatiefnemers een professioneel en optimaal functioneren van winkelcentra nagestreefd. De aanbevelingen in de leidraad gaan in op de rol van de servicekostencommissie, transparantie, overleg, toerekening van kosten, definities en rapportages. De verwachting is dat discussiepunten zoals de hoogte van de servicekosten en de wijze van toedeling tot het verleden gaan behoren. De huurders krijgen beter en eerder inzicht in de servicekosten, terwijl de eigenaren en vastgoedmanagement organisaties met de servicekostencommissie kunnen overleggen over de begroting, de afrekening en wijzigingen.
Klik hier voor de brochure Leidraad servicekosten winkelcentra.
Meer transparantie in servicekosten winkelcentra
Gepubliceerd op 22 mei 2009 om 00:00
Reacties 0