Kleding is geen bezuinigingspost

De economische recessie heeft geen invloed op de uitgaven van Nederlandse consumenten aan kleding. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau GfK Panel Services, in opdracht van modevakblad Textilia. Driekwart van de Nederlanders gewoon blijft shoppen.
Mannen (76 procent) maken zich nauwelijks zorgen over hun ‘kleedgeld' en de economische crisis. Bij vrouwen ligt het percentage ‘onbezorgden’ iets lager (67 procent). Een ruime meerderheid van de tieners bezuinigt niet op hun kleedgeld (80 procent).

De overige mannen, vrouwen en jongeren zijn allen van plan kledingitems te kopen als deze echt nodig zijn. Ook wachten zij liever op de uitverkoop of gaan op zoek naar aanbiedingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!