Ahold reorganiseert in Tsjechië

Supermarktconcern Ahold, in Tsjechië en Slowakije actief met de formules Albert en Hypernova, gaat orde op zaken stellen in die regio. Zo sluit het concern 21 slecht presterende winkels en gaat het de winkeloppervlakte van de hypermarkets reduceren. Daarnaast worden alle winkels die de naam Hypernova dragen omgebouwd tot Albert. Ahold gaat bovendien het aandeel van huismerken vergroten. Ook wordt extra kritisch naar de kosten gekeken en worden de promotionele activiteiten opgeschroefd.

Volgens de financiële Ahold-topvrouw Kimberly Ross is de concurrentie op de Tsjechische en Slowaakse markt fel. “Het gaat daar vooral om de laagste prijs. In Nederland zijn klanten veel loyaler naar een supermarkt toe.” Dit illustreert ze met Slowakije, dat sinds begin dit jaar de euro als betaalmiddel kent en het gevoel hebben dat ze teveel afrekenen bij de kassa. “Een aantal Slowaken dat aan de grens woont, gaat nu naar Hongarije of Polen voor boodschappen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!