Miele verwacht veel van rechtstreekse verkoop

Witgoedfabrikant Miele trekt alles uit de kast om de consument te bereiken. Met het Miele Inspirience Centre wil de producent de behoeftes van de consument ontdekken, en deze adviseren voor zijn volgende aankoop. Ook met de rechtstreekse verkoop van accessoires, toebehoren en reinigings- en onderhoudsmiddelen verwacht Miele zich een beeld te kunnen vormen van de eindgebruiker. “Dat steeds meer mensen ook naar de fabrikant gaan voor de informatie is een duidelijke beweging die je kunt waarnemen”, aldus Robert Bakker, manager reclame en pr.

Miele is niet de enige fabrikant die inziet dat direct contact met de consument van levensbelang is voor het merk. Dat kan via een mooi aangeklede showroom, een inspirience centre en/of via een webwinkel. Miele heeft gekozen voor een brede strategie, want sinds half april staat er een gloednieuwe webwinkel op Miele.nl. “We hadden er al een, hoor”, zegt Bakker. “Maar daar hebben we nooit zoveel ruchtbaarheid aan gegeven. De functionaliteiten in de nieuwe shop zijn vele malen beter.”

Apparaten zal het bedrijf nooit rechtstreeks aan de consument verkopen. “Wij zijn niet uit op landjepik”, aldus Bakker. “Bijna iedereen oriënteert zich tegenwoordig op het internet, maar in onze branche wordt de aankoop nog dikwijls offline gedaan. We verkopen via de ketens, inkooporganisaties, grossiers en internet. De consument kan prima zelf kiezen via welk kanaal hij zijn producten aanschaft.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!