Miele verwacht veel van rechtstreekse verkoop
Gepubliceerd op 4 juni 2009 om 00:00
Miele is niet de enige fabrikant die inziet dat direct contact met de consument van levensbelang is voor het merk. Dat kan via een mooi aangeklede showroom, een inspirience centre en/of via een webwinkel. Miele heeft gekozen voor een brede strategie, want sinds half april staat er een gloednieuwe webwinkel op Miele.nl. “We hadden er al een, hoor”, zegt Bakker. “Maar daar hebben we nooit zoveel ruchtbaarheid aan gegeven. De functionaliteiten in de nieuwe shop zijn vele malen beter.”
Apparaten zal het bedrijf nooit rechtstreeks aan de consument verkopen. “Wij zijn niet uit op landjepik”, aldus Bakker. “Bijna iedereen oriënteert zich tegenwoordig op het internet, maar in onze branche wordt de aankoop nog dikwijls offline gedaan. We verkopen via de ketens, inkooporganisaties, grossiers en internet. De consument kan prima zelf kiezen via welk kanaal hij zijn producten aanschaft.”
Reacties 0