Winkelketen Bruna wil groeien van de huidige 370 naar vijfhonderd winkels. Dat zegt directeur Hans Gelauff van Bruna donderdag in een interview met De Telegraaf.
Door schaalvergroting hoopt de keten de krimpende markt van de verkoop van boeken en tijdschriften op te vangen. Verder zet Gelauff in op grotere winkels, een strakkere formule en een efficiëntere manier van werken.
Gelauff gelooft in het voordeel van schaalgrootte en in duidelijke winkels: “Mensen gaan niet doelbewust naar de Bruna. Ze gaan naar Albert Heijn, komen langs een Bruna en stappen daar plotseling naar binnen. De helft van de mensen die binnenkomen, zijn kijkers.”
Bruna is een dochteronderneming van Postkantoren bv. De afgelopen jaren is de winkelketen omgebouwd tot een franchiseformule, waarbij nog maar dertig procent van de vestigingen filiaal zijn.
Bruna mikt op 130 nieuwe winkels
Gepubliceerd op 12 juni 2009 om 00:00
Reacties 0