Telefonische verkopers hard aangepakt

Agressieve telefonische verkopers die de regels overtreden, worden straks sneller in de kraag gevat. Mensen hoeven dan minder bang te zijn dat ze zich iets laten aansmeren door iemand die belt tijdens het avondeten. Staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) kondigde gisteren in een brief de Tweede Kamer extra maatregelen aan tegen oneerlijke telefonische verkoop.
Als telemarketeers iemand om de tuin leiden, krijgen ze sneller een dwangsom opgelegd. Al bij het vermoeden van misstanden mag de Consumentenautoriteit straks ingrijpen.

Heemskerk is de agressieve aanpak van veel telemarketeers beu. De verkopers doen zich aan de telefoon soms stiekem voor als een ander, of ze suggereren dat ze alleen bellen voor een administratieve wijziging terwijl ze in werkelijkheid een contract verlengen.

Om de ‘rotte appels’ onder de telemarketeers eindelijk aan te pakken, krijgt de Consumentenautoriteit de bevoegdheid sneller op te treden. Als een onderzoek naar oneerlijke telemarketeers nog niet af is, mag de toezichthouder toch al maatregelen nemen.

Ook kunnen consumenten worden gewaarschuwd voor foute verkopers als een onderzoek naar de mogelijk illegale praktijken nog niet klaar is. Want als de naam van het foute bedrijf wordt geopenbaard, weten mensen die worden gebeld dat ze op hun hoede moeten zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!