Versproducten worden steeds belangrijker voor totale omzet supermarkten

Het aandeel van versproducten in de totale supermarktomzet is in vergelijking met vorig jaar met een 0,5%-punt gestegen tot 41% van de totale omzet. Dat blijkt uit onderzoek van bureau ACNielsen over de periode februari 2004-januari 2005.Kruidenierswaren maken nog slechts 34,1% uit van de totale omzet die de supermarkten realiseerden. Drogmetica, rookwaren, papier en andere non-foodartikelen waren goed voor 16% en diepvriesproducten voor 3,6%. Als de afzonderlijke productcategorieen onder de loep worden genomen, blijkt dat de eerste vier plaatsen bezet worden door versproducten: vers vlees staat op de eerste plaats (1,88 miljard euro; - 1% in vergelijking met vorig jaar), verse groenten (1,085 miljoen euro; + 5%), verse vleeswaren (967 miljoen euro; + 2%), en vers brood (924 miljoen euro; + 4%). Bier is het meest verkochte niet-versproduct (790 miljoen euro; - 2%). De top-10 wordt gecomplementeerd door de categorieen vers fruit, sigaretten, Nederlandse kaas, frisdranken en kort houdbare zuivel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!