Best Buy ziet winst dalen

De Amerikaanse elektronicaketen Best Buy heeft in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2009/10 de nettowinst met vijftien procent zien dalen. De grootste verkoper van consumentenelektronica in de Verenigde Staten zag de nettowinst afnemen tot 153 miljoen dollar, tegenover 179 miljoen dollar een jaar eerder. De winst kwam wel hoger uit dan analisten hadden verwacht.

De omzet nam toe met twaalf procent tot 10,1 miljard dollar, tegenover 9 miljard dollar een jaar eerder. Deze omzetgroei werd gedreven door de opening van nieuwe filialen en toevoeging van de omzet van Best Buy Europe.

De identieke omzet van winkels die langer dan een jaar open zijn daalde met 6,2 procent, tegen een toename van 3,7 procent een jaar eerder. De binnenlandse omzet steeg licht met bijna één procent tot 7,59 miljard dollar, terwijl de internationale omzet met 67 procent groeide tot 2,6 miljard dollar, dankzij de toevoeging Best Buy Europe.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!