Leesmap weer in trek door crisis

De leesmap is door de recessie erg populair geworden. Het goedkope alternatief voor abonnementen op tijdschriften spreekt mensen aan. De abonnees die zich via internet aanmelden stromen binnen en overtreffen alle verwachtingen.

De prijs van de leesmap is afhankelijk van de ouderdom van de periodieken. Het pakket tijdschriften gaat van het ene naar het andere adres. Hoe ouder de bladen zijn, hoe goedkoper het abonnement. Dat de tijdschriften er dan niet meer als nieuw uitzien, neemt de lezer voor lief.

“De leesmap valt in de categorie betaalbare luxe”, aldus Gert Bakker van Leesmap.nl, waar de registraties via internet binnenkomen. De aanwas is met 25 tot 30 procent in de eerste vijf maanden ongekend hoog. De drie samenwerkende distributeurs Leesnet, Leeskring en Leeswereld, met een marktaandeel van 55 procent, boeken per maand enige honderden nieuwe klanten.

Volgens Bakker is de economische crisis de aanleiding voor de groei. “Wie moet bezuinigen ruilt een tijdschriftabonnement in voor een leesmap.” Jan Kroon, directeur van Leeskring in Katwijk, stelt dat die keuze past in de trend waarbij consumenten op koopjesjacht gaan. “Er zijn steeds meer mensen die alle mogelijk aanbiedingen aflopen,” aldus Kroon.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!