FNLI: ‘Consumentenbond gaat te ver’

De Consumentenbond gaat ‘een brug te ver’ met zijn ideeën over beperkingen voor voedingsreclame gericht op kinderen. Dat stelt de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI).

De Consumentenbond stelt voor om tussen zes uur ’s morgens en negen uur ’s avonds reclame op radio en televisie voor zeventig procent van de voedingsmiddelen te verbieden. Daarnaast zouden aanprijzingen op de winkelvloer voor en op verpakkingen van een groot deel van de producten van de levensmiddelenindustrie moeten stoppen. Deze restricties zijn onnodig vergaand, zegt FNLI-directeur Philip den Ouden. 

Volgens Den Ouden zou dat betekenen dat gedurende het grootste deel van de dag reclame voor producten zoals bruin brood, beschuit, Goudse en Edammer kaas, vruchtensap, appelmoes, rookvlees, margarine in een kuipje, rundergehakt, zoetwaren en frisdranken verboden zou worden. Ook uithangborden bij een horecagelegenheid met een prijslijst en borden met aanbiedingen in de supermarkt zouden verdwijnen, aldus de FNLI-directeur.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!