HEMA wint Gouden Effie

De reclamecampagne 'Met liefde gemaakt' van HEMA is bekroond met een Gouden Effie 2009, de vakprijs voor de meest effectieve reclame. Goud was er ook voor de campagne 'Van Sargas tot Maandag' van het detacheringsbureau Maandag, dat tot januari 2008 Sargas heette. Naast de gouden onderscheidingen werden woensdagavond in het Amsterdamse theater Tuschinski drie zilveren en drie bronzen Effies uitgereikt.

De Zilveren Effies gingen naar Interpolis (Goed voor je weerstand), bol.com en SIRE (Pleegouders in beeld). Bronzen Effies waren er voor de reclames voor Hertog Jan, Ariel en Andrélon for Men.

De communicatieprijzen werden woensdag voor de 26e keer uitgereikt. Voor het eerst in de geschiedenis van de EffieAwards besloot de jury, onder leiding van ANWB-hoofddirecteur Guido van Woerkom, tevens een eervolle vermelding toe te kennen voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. 'Tikkie terug met Ariel' viel deze eervolle vermelding ten deel. ''De campagne heeft in heel Nederland een duidelijke gedragsverandering teweeggebracht ten gunste van het milieu'', aldus de jury.

Effies worden in 36 landen uitgereikt aan de meest effectieve reclames, waarbij ook originaliteit en creativiteit tellen. In Nederland wordt de wedstrijd georganiseerd door de VEA, Vereniging van communicatieadviesbureaus en de BVA, Bond van Adverteerders.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!