HEMA wint Gouden Effie
Gepubliceerd op 18 juni 2009 om 00:00
De Zilveren Effies gingen naar Interpolis (Goed voor je weerstand), bol.com en SIRE (Pleegouders in beeld). Bronzen Effies waren er voor de reclames voor Hertog Jan, Ariel en Andrélon for Men.
De communicatieprijzen werden woensdag voor de 26e keer uitgereikt. Voor het eerst in de geschiedenis van de EffieAwards besloot de jury, onder leiding van ANWB-hoofddirecteur Guido van Woerkom, tevens een eervolle vermelding toe te kennen voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. 'Tikkie terug met Ariel' viel deze eervolle vermelding ten deel. ''De campagne heeft in heel Nederland een duidelijke gedragsverandering teweeggebracht ten gunste van het milieu'', aldus de jury.
Effies worden in 36 landen uitgereikt aan de meest effectieve reclames, waarbij ook originaliteit en creativiteit tellen. In Nederland wordt de wedstrijd georganiseerd door de VEA, Vereniging van communicatieadviesbureaus en de BVA, Bond van Adverteerders.
Reacties 0