De helft van de bedrijven in de fashion retail is bezig met strategische ict-planning. Deze plannen hebben vooral betrekking op verhoging van de efficiency en minder op innovatieve mogelijkheden voor het vinden en binden van klanten. Dat blijkt uit onderzoek van Goals Marktbewerking, dat medio april is uitgevoerd in opdracht van K3 – specialist in retailautomatisering.
In totaal hebben tachtig bedrijven voor het onderzoek een online enquête over hun ict-situatie ingevuld. Het onderzoek is gericht op de situatie en behoeften rond vijf belangrijke terreinen: huidige automatiseringsituatie en behoeften, strategie en beleid, managementinformatie, online faciliteiten, support en outsourcing.
De branche beoordeelt de huidige ict-ondersteuning van primaire processen redelijk positief. Toch blijft de ondersteuning van deze processen bovenaan de agenda staan. Kennelijk valt er nog voldoende te optimaliseren. Wat innovatie betreft, loopt de branche niet voorop. Zo begint de belangstelling voor ict-oplossingen rond marketing & sales nu pas te komen. Daarbij wordt een voorzichtige start gemaakt met een 1-op-1 benadering van klanten. Van een echt multichannel concept is echter nog vrijwel geen sprake.
Klik hier voor het persbericht.
Ict in fashion richt zich op efficiency
Gepubliceerd op 19 juni 2009 om 00:00
Reacties 0