Marketeer moet trends kennen

Een marketeer moet weten wat de consument wil. Een probleem hierbij is dat de consument vaak zelf niet weet wat hij vandaag of morgen leuk vindt: een marketeer wordt dan in toenemende mate een trendwatcher. Er is een aantal trends zichtbaar waar consumenten zichzelf in herkennen: weblogs, brandswitchen, uiterlijk, een mening geven en ouderwets gedrag. De hippe consument communiceert via weblogs of blogs. Een blog is een website die in dagboekvorm geschreven wordt en waarop nieuwtjes en gebeurtenissen in chronologische volgorde vermeld staan. Voor bedrijven biedt dit een kans voor gratis publiciteit. Trendy consumenten switchen tegenwoordig veelvuldig van brand, door de verslechterde economie zijn ze gespitst op superaanbiedingen. Daarnaast zijn uiterlijk (kleding, auto`s) steeds minder belangrijk. De klant wil steeds meer zijn mening laten horen en overal over meepraten. Bedrijven kunnen hier op inspelen door de consument te laten zien hoe een artikel in elkaar steekt en het product transparanter te maken. Toch blijven veel `trendy` Nederlanders ook nuchtere, ouderwetse Hollanders die kiezen voor bekende dingen, zoals eten afhalen bij de Chinees bijvoorbeeld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!