Heineken niet trots op krattentorens

Heineken is 'absoluut niet trots' op de beelden die elk jaar in de media opduiken van stapels bierkratten op jongerencampings in Nederland. Dat schrijft de bierbrouwer vrijdag in een advertentie in De Telegraaf. Heineken zet zich daarin af tegen alcoholmisbruik en vraagt ouders om hulp. De paginagrote advertentie, onder de kop 'Weer even serieus', is gericht aan ouders en verzorgers.

Algemeen directeur Philip de Ridder van Heineken waarschuwt in de advertentie voor excessen als 'comazuipen' en 'bingedrinking', waarbij in korte tijd veel alcohol wordt gedronken. "Dit is gevaarlijk, zéér ongezond en onacceptabel." Heineken wijst erop dat alcoholproducenten, de horeca, supermarkten en de overheid gezamenlijk maatregelen nemen om alcoholmisbruik tegen te gaan.

"Maar dat is niet genoeg. Uw hulp is ook nodig, beste ouders en verzorgers", schrijft De Ridder. De directeur zegt uit persoonlijke ervaring te weten dat ouders en verzorgers veel invloed hebben op het drinkgedrag van hun kinderen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!