C1000 verkoopt geen fratsen
Gepubliceerd op 31 maart 2005 om 00:00
C1000 is de enige supermarktketen die klanten niet probeert binnen te lokken met spaarzegels of klantenkaarten. De prijsvechter begon in 2002 in samenwerking met reclamebureau Ubachs Wisbrun een offensief dat juist die eigenschap (in combinatie met lage prijzen) benadrukte. De communicatiespecialisten van het bureau kwamen met de kernachtige samenvatting: `Geen fratsen, dat scheelt. C1000`. De communicatiestrategie van het supermarktbedrijf is nog hetzelfde. Bovenstaande boodschap wordt nog steeds via tv-commercials en de Voordeelkrant (oplage 3 miljoen, benadrukt lage prijzen) naar het publiek toe gecommuniceerd.Ook op de winkelvloer vind je het geen fratsenbeleid terug. De prijzen zijn laag, alle uitingen zijn simpel: een spierwitte achtergrond, het artikel, de gebruiker of zogenaamde `kenner` centraal. C1000 zet zich met zijn simpele, geen fratsencommunicatie af tegen de gevestigde orde. De supermarktketen bereikt hiermee een perceptie van lage prijs en hoge kwaliteit bij het publiek. Het bedrijf benadert de met marketing-doodgegooide consument hiermee op een uiterst simpele, doeltreffende manier.
Reacties 0