Duits consumentenvertrouwen hoger

Ondanks de sterkste recessie sinds de Tweede Wereldoorlog zien de Duitse consumenten het een stuk zonniger in. Volgens analisten kan het optimisme echter weer snel vervliegen, aldus RTL Z.

Het consumentenvertrouwen voor de maand juli verbeterde verrassend tot het hoogste punt in een jaar tijd. Het GfK-consumentenvertrouwen steeg van 2,6 naar 2,9 punten. Volgens het onderzoeksbureau is het vertrouwen over een breed front gestegen. Analisten hadden juist met een stagnatie rekening gehouden, net zoals in de afgelopen maanden het geval was.

De pret lijkt echter van korte duur. Volgens het GfK zal het consumentenvertrouwen in de komende maanden weer verslechteren als gevolg van de verwachte oplopende werkloosheid.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!