De Bijenkorf wil haar artikelen online in het buitenland gaan verkopen. Dat zegt ceo Jacob de Jonge in een interview met Elsevier Retail. Enige tijd geleden kreeg de webwinkel van de Bijenkorf, met het zicht op de veranderende wereld van de e-commerce, al een make-over.
De Bijenkorf heeft meer plannen met de webwinkel, volgens De Jonge. “Binnenkort breiden we het online assortiment nog verder uit, onder meer met accessoires. We verwachten nog veel meer uit onze webwinkel te halen dan we nu al doen.” De plannen voor internationale uitrol verkeren momenteel nog in de verkenningsfase.
Het uitbreiden van de webactiviteiten over de grens is populair. De Britse warenhuisreus Marks & Spencer kondigde onlangs aan het aantal landen uit te willen breiden van zeven naar zeventig. HEMA kondigde vorig jaar ook al aan wel iets te zien in internationale klanten.
De Jonge geeft in het interview aan dat Bijenkorf wel last heeft van de recessie, maar er goed voorstaat. “We voelen het wel, maar wij zijn als warenhuis in het hogere segment goed gepositioneerd. Bovendien zijn onze voorraden erg schoon. Verder werken we zeer kostenefficiënt, waardoor we goed in staat zijn om deze tijd door te komen.”
Internationale uitrol webwinkel Bijenkorf
Gepubliceerd op 24 juni 2009 om 00:00
Reacties 0