Een groen en duurzaam beleid is onoverkomelijk. Ook retailers zijn het hier inmiddels over eens. Steeds meer formules nemen MVO dan ook op in hun beleid. Dit blijkt uit het Dossier MVO, dat RetailTrends jaarlijks maakt.
In het openingsartikel wordt ingegaan op het MVO-beleid van Macintosh Retail Group, Super de Boer, Albert Heijn en Maxeda. Bij deze retailorganisaties is duurzaamheid een vast onderdeel van het bedrijfsbeleid, waarbij elk jaar een aantal doelstellingen moet worden gehaald. Ook binnen de vastgoed wereld is duurzaamheid een aandachtspunt, hoewel dit in Nederland meer en beter kan worden opgepakt, zo toont Tjard Martinus van vastgoedadviesbureau Jones Lang LaSalle. Formulemanager Edwin Plasmans van WAAR en oprichter/directeur Bob Crébas van Brennels vertellen in dit dossier over hun inspirerende MVO-initiatieven, en reporter Toine van der Heijden gaat in op het fenomeen ‘Tweedehands of ‘tweedekans’?’.
Het Dossier MVO is te lezen in het juninummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Aandacht voor MVO groeit
Gepubliceerd op 26 juni 2009 om 00:00
Reacties 0