Vertrouwen Duitse consument neemt toe

Duitse consumenten krijgen steeds meer vertrouwen in de toekomst. Zowel de verwachtingen voor de hele economie als voor de ontwikkeling van het eigen inkomen werden afgelopen maand weer wat rooskleuriger.

Dat bleek maandag uit nieuw onderzoek van het Duitse marktonderzoeksbureau GfK, dat de index van het consumentenvertrouwen zag oplopen tot een stand van 3,5, tegenover 3 in de voorgaande maand. Vooral de bereidheid tot het doen van grote aankopen nam afgelopen maand flink toe.

Volgens de onderzoekers neemt het pessimisme over de Duitse economie duidelijk af. Ze waarschuwen dat het vertrouwen, dat historisch gezien nog altijd laag is, in het najaar een knauw kan krijgen door de verwachte stijging van de werkloosheid.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!