De Europese Consumenten Centra (ECC's) hebben vorig jaar meer klachten te verwerken gekregen. De centra kregen in totaal meer dan 62 duizend vragen en klachten van consumenten over aankopen in het buitenland, een stijging van 22 procent ten opzichte van 2008. Het ECC in Nederland heeft dat woensdag gemeld.
De meeste klachten (33 procent) hadden te maken met vervoer. Het ging vooral over vertragingen, annuleringen en het zoekraken van bagage in de luchtvaart. Een kwart van de klachten ging over recreatie en dertien procent over hotels en restaurants.
Volgens eurocommissaris Meglena Kuneva (Consumentenbescherming) gaan consumenten tijdens een economische recessie makkelijker in op goedkope aanbiedingen waar een luchtje aan zit. ''Als ze dan slachtoffer worden van een buitenlandse oplichter, maakt dit het probleem ingewikkeld.''
Meer klachten over aankopen in het buitenland
Gepubliceerd op 30 juli 2009 om 00:00
Reacties 0