Meer klachten over aankopen in het buitenland

De Europese Consumenten Centra (ECC's) hebben vorig jaar meer klachten te verwerken gekregen. De centra kregen in totaal meer dan 62 duizend vragen en klachten van consumenten over aankopen in het buitenland, een stijging van 22 procent ten opzichte van 2008. Het ECC in Nederland heeft dat woensdag gemeld.

De meeste klachten (33 procent) hadden te maken met vervoer. Het ging vooral over vertragingen, annuleringen en het zoekraken van bagage in de luchtvaart. Een kwart van de klachten ging over recreatie en dertien procent over hotels en restaurants.

Volgens eurocommissaris Meglena Kuneva (Consumentenbescherming) gaan consumenten tijdens een economische recessie makkelijker in op goedkope aanbiedingen waar een luchtje aan zit. ''Als ze dan slachtoffer worden van een buitenlandse oplichter, maakt dit het probleem ingewikkeld.''

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!