Supermarkten doelwit van NMa

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) heeft onderzoek gedaan naar het prijsbeleid van supermarkten. Dat schrijft het Agrarisch Dagblad.

Een aantal maanden terug is bij leden van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) de wekelijkse prijsgegevens van twintig versproducten van jaren terug  opgevraagd. “De NMa is enorm bezig geweest in de detailhandel. Blijkbaar zijn ze nu bij de volgende schakel in de keten aan het kijken”, zegt CBL-directeur kwaliteit en consumentenzaken Marc Jansen.

De informatievraag bij supermarkten ging niet gepaard met invallen. “Dat onderzoek was aangekondigd. Dat ze nu met 65 man invallen doen, betekent waarschijnlijk dat ze verdenkingen hebben. Ik neem aan dat ze al voldoende vooronderzoek hebben gedaan.”

De rapportage over het prijsbeleid van de supermarkten, waarvoor CBL-leden eerder informatie overgedragen hebben, wordt eind deze zomer al verwacht. Het onderzoek naar de groenteafzet duurt tot 2010 kondigde de NMa al aan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!