Colgate-Palmolive ziet winst stijgen

Tandpastaproducent Colgate-Palmolive heeft het afgelopen kwartaal veertien procent meer winst geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. Door te besparen op de kosten wist de Amerikaanse fabrikant lagere consumentenbestedingen op te vangen. De nettowinst over het tweede kwartaal is uitgekomen op 561,6 miljoen dollar (363,5 miljoen euro). Dat maakte het concern, dat een reeks huishoudelijke artikelen maakt, donderdag bekend.

De winst is meer dan analisten hadden voorzien. In dezelfde periode een jaar eerder bedroeg de winst 493,8 miljoen dollar. De omzet daalde met 5,5 procent tot 3,75 miljard dollar, wat deels te wijten is aan consumenten die minder uitgaven. Ook had Colgate-Palmolive last van de sterkere dollar, die op de inkomsten buiten de Verenigde Staten drukte. Toch had Colgate-Palmolive, in vergelijking met andere Amerikaanse producenten, weinig last van klanten die de hand op de knip houden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!