Jumbo heeft een sterk eerste halfjaar achter de rug. Met een groeipercentage van vier procent komt de autonome omzetgroei van de supermarktketen over het eerste halfjaar hoger uit dan de 3,6 procent van de markt. Dat meldde Jumbo Supermarkten donderdag in een persbericht.
De sterke resultaten zijn te danken aan de combinatie van volumegroei en sterke kostenbeheersing. Het eerste halfjaar van 2009 heeft Jumbo Supermarkten vier nieuwe winkels geopend. Ook de landelijke prijscampagne en de introductie van het Jumbo Eigen merk hebben een bijdrage geleverd aan het positieve resultaat, aldus het bedrijf. Uiteindelijk werd een omzet behaald van 824 miljoen euro.
Jumbo Supermarkten verwacht dat het de positieve ontwikkeling het komend halfjaar zal voortzetten. Inmiddels heeft Jumbo 124 winkels, verspreid over het hele land.
Lees ook: VVO2 ontwikkelt nieuwe winkelsigning Jumbo
Jumbo boekt sterke resultaten
Gepubliceerd op 31 juli 2009 om 00:00
Reacties 0