Consument vertrouwt portiegrootte niet

Consumenten vertrouwen de aangegeven portiegrootte op voedselverpakkingen niet. Zij kopen daardoor vaak meer om er zeker van te zijn dat ze voldoende eten in huis hebben. Dat blijkt uit onderzoek van het Britse marktonderzoeksbureau IGD Research, aldus Meat & Meal.

Producenten moeten beter met hun klanten communiceren over de hoeveelheid voedsel die in een verpakking zit en de voedingswaarde ervan, meent het bureau. De informatie die een label geeft over hoeveel van een bepaald product te eten, wordt niet vertrouwd. Klanten zeggen op basis van ‘eigen ervaring’ te bepalen hoeveel ze van een product kopen.

Voedingswaardeschema’s op verpakkingen spelen bij een groot deel van de consumenten geen rol wanneer zij bepalen hoeveel zij van een bepaald willen product kopen.

Volgens IGD moeten fabrikanten daarom beter communiceren over hóe ze tot bepaalde aanbevolen portiegroottes zijn gekomen. “Leg de klant uit dat het geen informatie uit de losse pols is, maar dat de voedingswaarden en aanbevolen dagelijkse hoeveelheden zijn gebaseerd op onderzoek en wetenschappelijk bewijs.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!