In vergelijking met buitenlandse vestigingen voeren Nederlandse vestigingen van Aldi en Lidl veel minder A-merken. In de winkels van Aldi zijn Merci, Haribo en drie grote sigarettenmerken te koop. Bij Lidl zijn enkele producten van Nestlé en Haribo verkrijgbaar. In de vestigingen van Aldi en Lidl in België, Duitsland en Groot-Brittannie zijn talloze A-merken te koop.
Frans Fredrix, voormalig directeur van Superunie, stelt dat soft discounters A-merken al voor zo`n lage prijs verkopen, dat hard discounters als Aldi en Lidl de A-merken met verlies moeten verkopen als ze onder die prijs willen duiken. Hans Sjouke Koopal, woordvoerder van Heineken, stelt dat Aldi en Lidl op B-merken en op prijs zijn gericht, terwijl Heineken is gericht op waardecreatie. Daarom voelt Heineken zich meer thuis bij fullservicesupermarkten, waar het product op de juiste manier wordt gepresenteerd.
Minder A-merken Aldi en Lidl in Nederland
Gepubliceerd op 6 augustus 2009 om 00:00
Reacties 0