Unilever aast op nieuwe merken

Was- en voedingsmiddelenproducent Unilever staat weer open voor het toevoegen van bedrijven en merken. Dat heeft ceo Paul Polman laten weten, in een toelichting op de halfjaarcijfers.

“We willen niet alleen de eigen omzet laten groeien, maar die ook vergroten met acquisities, zoals het Amerikaanse haarverzorgingsmerk Tigi of het Russische ketchup-merk Baltmor”, aldus Polman. Volgens financieel bestuurder Jim Lawrence worden er door de crisis meer van dergelijke bedrijven aangeboden en zijn ook de prijzen aantrekkelijker. Het aantal merken van het bedrijf werd de afgelopen jaren teruggebracht van 1600 tot 400.

Lees ook: Unilever verkoopt meer

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!