Autoverkopen India stijgen wel

De autoverkopen in India zijn in de maand juli met bijna een derde toegenomen. Nieuwe modellen, goedkopere leningen en een lagere overheidsbelasting op auto's staan aan de basis van de stijging in de verkopen. In juli werden ruim 115 duizend nieuwe personenauto's verkocht, 31 procent meer dan in juli vorig jaar. Dat heeft de Society of Indian Automobile Manufacturers (SIAM) maandag bekendgemaakt. India is een van de weinige landen waar de autoverkopen nog groeicijfers laten zien.

De prijzen van auto's konden in India omlaag nadat de overheid een soort btw had verlaagd. Dat maakte deel uit van een pakket aan stimuleringsregelingen om de sector te helpen. Bovendien verlaagde de centrale bank de rente een paar keer om de economie te stimuleren.

De SIAM gaf bij de presentatie van de cijfers aan dat de procentuele stijging weliswaar groot is, maar de verkopen dan ook van een laag niveau kwamen. Tata Motors, het concern dat vorige maand begon met het leveren van de Nano (zie foto), de goedkoopste auto ter wereld, verkocht 21 procent meer auto's.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!