Autoreclame neemt af

De bruto mediabestedingen aan personenautoreclame zijn in de eerste helft van 2009 met 8,3 procent gedaald. Dat blijkt uit een analyse van Adfact.

De eerste zes maanden van dit jaar werd in ons land ruim 127,3 miljoen euro uitgetrokken voor autoreclames, tegenover 138,7 miljoen euro in dezelfde periode een jaar eerder. Opvallend zijn de fors toegenomen mediabestedingen (plus 68 procent) voor kleine auto’s, stelt Lars de Vries van Adfact.

De grootste autoadverteerder in het eerste half jaar van 2009 was Renault, gevolgd door Hyundai en Opel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!